{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نتفلیکس یک قدم جلوتر از کن

کدخبر : 206

نتفلیکس برخلاف سیاست‌های کن که در سال گذشته سعی در نادیده گرفتن فیلم‌های این غول شبکه‌های اینترنتی داشت، در اقدامی سریع دو فیلم برگزیده جشنواره‌ی امسال را خریداری کرد تا با روشی متفاوت آتش دعوا را داغ‌تر کند.

اقتصاد هنر آنلاین- شفق ابوسبا؛ نتفلیکس با خریداری حق پخش فیلم "آتلانتیک" ساخته‌ی "ماتی دیوپ" توانست گل سرسبد این جشنواره را وارد میدان بازی خود کند. دلیل اهمیت این فیلم فقط بخاطر اینکه "آتلانتیک"  توانست جایزه داوران کن که مهمترین جایزه بعد از نخل طلا است را کسب کند، نیست. مدیران جشنواره‌ی امسال به دو دلیل توجه ویژه‌ای به این فیلم نشان دادند. اول اینکه این فیلم اولین فیلم بلند این کارگردان بود. دومین دلیل اینکه "ماتی دیوپ" اولین زن سیاهپوست در تاریخ کن بود که توانست وارد بخش مسابقه اصلی شود و برای نخل طلا رقابت کند.

فیلم دیگری که نتفلیکس آن را خریداری کرد، فیلم انیمیشن "من بدنم را گم کرده‌ام" به کارگردانی "جرمی کلپین" است. این فیلم برنده جایزه بخش هفته‌ی منتقدان شد.

سال گذشته جشنواره‌ی کن اعلام کرد فیلم‌هایی که در این رویداد رقابت می‌کنند باید قابل اکران در سینماهای فرانسه باشند و مطابق قوانین اکران این کشور فاصله‌ای 36 ماهه باید میان زمان اکران در سینماها با پخش در شبکه‌های اینترنتی وجود داشته باشد. در آخر کن و نتفلیکس با هم توانستند به توافق برسند تا مانع آن شوند که فیلم‌ها قربانی این دعوا شوند. نکته جالب اینکه یکی از فیلم‌هایی که محل بحث بسیار بود فیلم "اکجا" ساخته‌ی بونگ جون هو بود که امسال این کارگردان برنده‌ی نخل طلا شد.

*

امسال اما نتفلیکس با رویکردی جدید و متفاوت به شکلی دیگر سعی در حفظ بازار خود و تثبیت خود به عنوان غولی نه فقط در حوزه‌ی سرگرمی که بعنوان نهادی که به هنر اهمیت می‌دهد به سبقت جویی با کن ادامه داد. این حرکت به مدیران کن یادآوری می‌کند که در دنیای امروز نادیده گرفتن شرکت بزرگی مانند نتفلیکس غیرممکن است زیرا که آن‌ها روش جدیدی برای مقابله پیدا می‌کنند. حال باید صبر  کرد و دید حرکت بعدی کن چه خواهد بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها