{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فراخوانی برای طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی تئاتر فجر منتشر شد

کدخبر : 760
مجید کاشانی

طراح گرافیک

پوسترجشنواره تئاتر فجر محلی برای آزمون وخطای طراحان جوان نیست. همچنین کیفیت بالای هویت بصری مخاطب بیشتری را جذب می‌کند.

اقتصاد هنر آنلاین-مه‌سیما شکریان: دبیرخانه سی‌و‌هشتمین "جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر" فراخوان‌هایی برای طراحی پوستر این جشنواره و سایر اقلام تبلیغاتی منتشر کرده‌است. در متن این فراخوان هدف از انتشار فراخوان ارتقای سطح کیفی پوستر و سایر مواد تبلیغاتی تئاتر توصیف شده‌است. این یک جشنواره حرفه‌ای و بین المللی است و اکثر شرکت کنندگان در فراخوان‌ها را افراد جوانتر تشکیل می‌دهند و معمولا طراحان حرفه‌ای در چنین فراخوان‌هایی شرکت نمی‌کنند.

 اما آیا چنین فراخوانی یک شانس برای طراحان جوان است یا کیفیت هویت بصری این جشنواره را پایین خواهد آورد؟

هویت بصری هر رویداد و جشنواره اولین برخود مخاطبان با آن برنامه‌است. با توجه به اهمیت پوستر و تبلیغات هر رویداد و خصوصا فضای حرفه‌ای "جشنواره بین المللی تئاتر فجر" درباره انتشار فراخوان برای جذب طراح گرافیک جشنواره تئاتر فجر نظر یکی از طراحان گرافیک را در این باره جویا شدیم.

"مجید کاشانی" طراح گرافیک در این باره به خبرنگار اقتصاد هنر آنلاین گفت: "با چنین فراخوان‌هایی مخالف هستم چرا که طراحی پوستر یک جشنواره معتبر داخلی و بین المللی محلی برای آزمون و خطای طراحان مبتدی نیست. فضا باید حرفه‌ای باشد و کیفیت کارهای خروجی بالا. این‌جا فضایی نیست که بخواهند به طراحان جوانتر شانس حضور بدهند." او می‌گوید طراحان حرفه‌ای در چنین فراخوان‌هایی شرکت نمی‌کنند و اکثر شرکت کنندگان این فراخوان افراد تازه کارهستند. در روند طراحی پوستر چنین جشنواره‌ای باید یک طراح را انتخاب کرد و به او اطمینان داشت و طراحی هویت بصری را به او سپرد. انتشار فراخوان برای این جشنواره شبیه به این است که برای جراحی پلاستیک یک عضو از بدنتان اجازه دهید، تا جراحان مختلف به شما چاقو بزنند. چنین اتفاقی کیفیت کار نهایی را کم خواهد کرد.

همچنین گفته می‌شود، برای یک طراح حرفه‌ای انتشار سفارش طراحی شده و دستمزدی که بابت آن طراحی به یک اندازه اهمیت دارند. گاهی پیش می‌آید که برای چنین مناسبت‌هایی علاوه بر انتشار فراخوان به چند طراح گرافیک هم سفارش کار می‌دهند و حتی دستمزد طراحان را هم پرداخت می‌کنند، اما کارها را منتشر نمی‌کنند.

انتخاب درست یک طراح برای طراحی هویت بصری یک جشنواره کیفیت بصری و تبلیغاتی آن را ارتقا می‌دهد وحتی باعث جذب تعداد بیشتری از مخاطبان به آن برنامه یا رویداد خواهد بود و انتخاب غلط نیز باعث خروجی ضعیف خواهد بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها